הילדה האנגלייה האבודה

חוות דעת אישית – לי יניני

 

סיפור כובש על מלחמת העולם השנייה בלונדון ותקופת הבליץ, אך לא רק. הוא הרבה יותר מזה…

הסיפור נוגע במגוון נושאים: בחירות והחלטות גורליות בחיים, היחסים בין קתולים ליהודים, אנטישמיות, אימהות, הורות, אומץ לב, נחישות, גבורה, נאמנות, כעס, אהבה, מערכות יחסים בתוך המשפחה, ועל מילת הקסם: "סליחה".

החלק הראשון של הספר מעט איטי, אך כשחולפים על פני המשוכה הראשונה, אי אפשר להניח את הספר מהיד והדפים עוברים מצד לצד.

ראשיתו של הסיפור בליברפול 1935. אחרי שתי פגישות קצרות ויו הקתולית מגלה שהיא בהיריון מג'ושוע לווינסון היהודי. אני לא צריכה לספר לכם שבימים ההם זו הייתה בושה. מה הפתרון? חתונה חפוזה וזריזה.

ג'ושוע בכלל לא היה מוכן להיות אבא, וחיי את החלום שלו להיות נגן ג'אז.

ביום החתונה ג'ושוע מקבל הצעה מפתה ועל אף התנגדות הוריו הוא נוטל את ההצעה. בעקבות ההצעה גו'שוע עוזב את בית הוריו ועובר לתפוח הגדול לנסות את מזלו.

בעקבות הנסיבות ויו נאלצת להמשיך להתגורר בבית הוריה ויולדת את מגי המקסימה.

עם תחילת הפלישה וכדי להגן על הילדים באותה תקופה, הכומר מציע לויו להעביר את מגי למשפחה קתולית אמידה שתאמץ את מגי לתקופה המלחמה. אלא מה שהפצצות לא דילגו על מגי והמשפחה המאמצת. ביתם הופצץ- לא נמצאו גופות! טרגדיה!

מעבר לים ג'ושוע מחליט לחזור הביתה ומתגייס לחיל האויר המלכותי, וויו ממשיכה את חייה ללא מגי כדוורית ומשתדלת לבקר אותה לפחות פעם בחודש. באחד הימים ובמהלך חלוקת הדואר כדוורית, היא נתקלת במשפחת לווינסון – משפחתו של ג'ושוע.

למרות הכעס מכאן ואילך יחסיהם שם ויו ומשפחת לווינסון מתחילים לקבל תאוצה. בד בבד מותו של הכומר גורם לויו לשוב לליברפול ולהשתתף בהלוויה. מפגש מקרי עם אישה שהייתה מקורבת לכומר נחשף סוד.

מה הסוד? כיצד הסוד השפיע על ויו? מה עשתה ויו בעקבות חשיפת הסוד? מה עלה בגורל יחסיהם של ויו וג'ושוע? האם שניהם יוכלו להותיר את הכעס מאחוריהם?

תקראו ותדעו.

ספר נפלא. מרתק ומכמיר לב שחושף עוד פיסת מידע על הסתרת ילדים בביתם של משפחות קתוליות בתקופה מלחמת העולם השנייה. מה קרה לאותם ילדים שגדלו כמה שנים הרחק ממשפחתם?

בשורה התחתונה: החלטה אחת גורלית!

ממליצה בחום, אל תוותרו עליו.

הילדה האנגלייה האבודהתמונת הספר: