ארץ החלומות

חוות דעת אישית – לי יניני

ניקולאס ספארקס יודע לכתוב. יש לו קסם של כתיבה שיודעת לשאוב את הקורא לסיפור.

 

זהו סיפור קטן ופשוט אך מרתק עם מעט דמויות שמגולל בשני מעגלים.

 

הדמויות אנושיות ונוגעות ללב. ההתחלה קצת מבלבלת אך ככל שמתקדמים עם הקריאה הכול מתחיל להתחבר והתשובות ניתנות לקראת סוף הספר.

קולבי

במעגל הראשון קולבי בן ה-25 נמצא בסינט סיט ביץ' בחוף המערבי של פלורידה לצורך הופעותיו המוזיקליות בבר. הוא נהנה מהשקיעה עם בירה וסוף סוף מגשים את חלומו להופיע בפני קהל.

 

בחייו האמיתיים הוא חקלאי בעירה קטנה בקרולינה. קולבי גדל עם אימו ואחותו ואת אביו לא הכיר מעולם. אימו נפטרה שהיה בן חמש, והוא ואחותו פייג' נאספו על ידי הדודה והדוד לחווה שהייתה בבעלותם. לדוד ולדודה לא היו ילדים והם עשו כמיטב יכולתם להעניק להם את מה שהחיים הציעו להם. פייג' הייתה האדם היחידי שקולבי סמך עליו. היא גם זו שטיפלה בו. את הנגינה בגיטרה הוא למד מהדוד.

 

אחרי מותו של הדוד מצבה הכלכלי של המשפחה התדרדר, ולכן קולבי נאלץ לקחת את המושכות לידיו והחל לנהל את החווה עם שינויים בהתאמה לביקוש השוק. ההחלטות של קולבי העלו את מצבה הכלכלי של החווה על הפסים.

מורגן

באותה עת שקולבי נהנה מהשקיעה והבירה, הוא פגש חבורה של בנות שאחת מהן זכתה לתשומת ליבו המיוחדת-מורגן.

 

מורגן נערה בוגרת, אנרגטית, מלאה בביטחון עצמי, דעתנית וחכמה. היא הגיעה לחופשה עם חברותיה ומתגוררת בשכונה סמוכה לים.

 

אבא של מורגן הוא רופא מנתח שהיגר מהפיליפינים בשנות השבעים כדי ללמוד באוניברסיטת נורת'ווסטרם. אך בסופו של דבר הוא למד בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שיקגו ושם פגש את אימה. האם היא רופאה רדיולוגית ממינסוטה ממוצא גרמני אירי. למורגן יש גם אחות היידי, שצעירה ממנה בשלוש שנים.

 

שתי הדמויות הללו התחברו ואהבה התקלחה בין ילדת השמנת לקולבי החקלאי ו…

בוורלי

החלק השני של הספר מתמקד בבוורלי שבורחת מבעלה המתעלל יחד עם בנה בן השש-טומי. חסרת כול הם מגיעים לגרינוויל בקרוליינה הצפונית. היא ממציאה סיפור רקע. מקפידה להתחפש בכל פעם שהיא יוצאת לסידורים, או מלווה את בנה למסגרת הלימודית. האם תצליח?

 

כיצד שני חלקי הספר קשורים אחד לשני?

 

כל הדמויות בספר מורכבות אך קשורות זה בזה. לכל אחד ואחת יש את החלום שלו ושלה האם יגשימו את חלומם?

 

אני מודה כשהתחלתי לקרוא את הספר ובמעבר בין החלק הראשון השני לא התחברתי וניראה לי אפילו בדיוני. למרות המלצתי, הספר הנוכחי פחות טוב מספריו הקודמים של ניקולאס.

 

כמו כל ספריו הקודמים גם הספר הנוכחי נע על מנעד רגשות וגם תקווה.

 

הספר הזה יכול להתאים לתקופה הקשה והמאתגרת בה אנחנו מצויים במדינה.

 

לי יניני

 

מודן-הוצאה לאור, פרוזה תרגום, מאנגלית: ורד רוזן, 365 עמודים, 2023

ארץ החלומותתמונת הספר: